Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Animationsfilm
Dansk
Temaer
Anderledes

UdlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  0. til 3. klasse Online 
Huskeseddel:
Emma




Lille Frø

Indholdsbeskrivelse:
En sød lille frø lander lige midt i den lille frøfamilies aftensmad. Først er han virkelig sød, men snart får han vendt op og ned på det hele. Kan en Lille Frø virkelig være SÅ slem?

Sammenhæng:
Lille frø


Pædagogisk note:

Trine Ferdinand
Kapitelsættet rummer refleksions-spørgsmål til hver scene, som skal lede eleverne på vej til at forstå det dybere budskab i fortællingen - at børns 'slemme' handlinger også kan forstås som et udtryk for en anden måde at opfatte verden på, som vi andre kan lade os inspirere af. Der er ikke langt mellem at være gal og genial. Vi har brug for dem, der tænker og handler anderledes, og vi skal måske udvise større forståelse for deres uartige handlinger.
Lad første eleverne se filmen i sin helhed uden afbrydelser. Derefter kan I se den i bider, hvor I bruger kapitelsættet til at tale sammen om spørgsmålene.
Man kan også læse billedbogen Lille frø, som kan lånes som e-bog. Se link under Sammenhæng. Så kan eleverne sammenligne bog og film med hinanden. Tegningerne er lidt anderledes og der er handlinger og replikker i filmen, som ikke er med i bogen. Der er også mere detaljerede informationer i teksten i bogen, som ikke er så tydeligt med i filmen, som fx at Lille Frø kommer med en meteorsten, og at det er en skolepsykolog, han taler med.
Lad eleverne se om de kan finde forskellene.


Form og genre:
Animationsfilm | Underholdning

Fysisk beskrivelse:
  • TV-optagelse, 8 min

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
0. til 3. klasse.

Udgiver: DR Ramasjang
Udgivelsesår: 2020
ID nr.: TV0000122791
TV Dato: 31-12-2020
Spilletid: 8 min.
Animator: Christian Kunz
Martin Hansen
Forfatter: Jacob Martin Strid
Instruktør: Kim Hagen Jensen
Manuskriptforfatter: Kim Hagen Jensen
Pædagogisk note: Trine Ferdinand
Stemmer: Ghita Nørby
Kirsten Lehfeldt
Rasmus Botoft
Søren Fleng





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...