Rikke Kramer
Sættet indeholder (30 elementer)
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetGenvejen er et escape game målrettet ordblinde elever i 4.-6. klasse.
Formålet er at give eleverne en teambuilding oplevelse, hvor de får erfaring og succes med at anvende mobile hjælpemidler, så eleverne fremadrettet vil være mere motiverede for at tage disse hjælpemidler i brug. Alle opgaverne i spillene er designet således, at eleverne skal bruge forskellige funktioner i enten Claro ScanPen (Android), Prizmo Go (IPhone) eller google Lens. Som lærer kan du selv beslutte, om eleverne skal anvende alle tre apps eller udvælge én. Spillet forudsætter kun at eleverne er bekendte med, hvordan de åbner appen og scanner en tekst på telefonen. Og så skal den pågældende app være hentet ned på deres telefon.
Spillet kan også spilles af lærergrupper eller klassekammerater, som ønsker en større indsigt i hjælpemidlernes anvendelighed og et nuanceret billede af ordblindhed.
Navnet "Genvejen" er billede på, at anvendelsen af hjælpemidlerne gør elevernes vej lettere.
Undervejs i spillet møder de pointer som: "Du er mere end din ordblindhed", "Der er mange veje til målet", "Selvom du møder modstand, kan du komme igennem det".
Ét spil kan rumme 4-5 elever. Hvert spil indeholder 7 missioner og har en spilletid på ca. 60 minutter efter introduktion. Alle materialerne er pakket i en rygsæk til ét samlet spil og der følger en udførlig manual. Sæt dig godt ind i lærervejledningen, så du sikrer, at indholdet af rygsækken ligger de rigtige steder og hængelåsen er på fra start. Og hjælp os med at sikre, at alle dele kommer tilbage de rigtige steder, så andre elever kan få glæde af spillet.
-
Specialpædagogik
-
Diagnoser
-