Dansk
Fortolkning
Æstetiske tekster/Litteratur
Romaner
Dansk
Temaer
Relationer - venner og familie
Dansk
Temaer
Ungdom

UdlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  9. til 10. klasse papirbog  Nota 
Huskeseddel:
Emma




Drengene

Indholdsbeskrivelse:
Om seks venners tilværelse med fodbold, piger, skæg og ballade fra 0. klasse til deres allersidste og skæbnesvangre skoledag.



Pædagogisk note:

Finn Bangsgaard
"Hvem bestemmer, hvem der lever, og hvem der dør? Hvorfor lige os? Og hvorfor lige ham?".
Sådan indledes prologen til Drengene - en aktuel og gribende roman, der vil være yderst relevant i litteraturundervisningen i en niende eller tiende klasse.
Der afprøves grænser, og simple drengestreger udvikler sig, hvorfor sidste skoledag får katastrofale følger.
I undervisningen bør man sætte fokus på dynamikken mellem Carl, Bjørn, Pjevs, Bornholmeren, Sebastian og jegfortælleren Jakob og ikke mindst drengenes (manglende) forhold til forældrene.
For yderligere litterære greb: Se min pæd. vejledning herunder, Jan Frydensbjergs Pardans(k) og evt. den italienske kortfilm At gå linen ud.

  • CFU Danmark
    Dansk: 9., 10. klasse
    Dansk: 9., 10. klasse
    Dansk: 9., 10. klasse
    Dansk: 9., 10. klasse

Materialet findes på Nota:

Supplerende materialer:

Fysisk beskrivelse:
  • 142 sider

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
9. til 10. klasse.

Anvendelsesklausul:
  • Udlånsmaterialer
    • Der kan bookes ubegrænset mange eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 30 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 357 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
  • 1 stk. i Herning
  • 1 stk. i Aarhus
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
Informationssamlingen
Herning
Dansk
Udlånssamlingen - Gennemsyn
Skønlitteratur
sk
Kleinschmidt, Jonas
Drengene
Aarhus
Dansk
Udlånssamlingen - Gennemsyn
Skønlitteratur
sk
Kleinschmidt, Jonas
Drengene

Udgiver: Turbine
Udgivelsesår: 2018
Faust nr.: 5 496 649 0
ISBN: 9788740653007
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Pædagogisk note: Finn Bangsgaard
Pædagogisk vejledning: Finn Bangsgaard





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...