Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Billedbog
Dansk
Fortolkning
Æstetiske tekster/Litteratur
Eventyr
Dansk
Temaer
Kærlighed

UdlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  0. til 2. klasse Billedbog  papirbog 
Huskeseddel:
Emma




Troldeprinsen

Indholdsbeskrivelse:
Billedbog. På Kongsgården får kongen og dronningen en søn, som troldene bytter med en troldeunge. De nybagte forældre undrer sig men finder først ud af, hvad der er sket flere år efter. Og så skal den rigtige prins findes.


Pædagogisk note:

Maria Thrane
Et klassisk eventyr - og så alligevel!
De små "brud" på konventionerne for hvorledes et eventyr er bygget op, lægger op til at sætte fokus på eventyret som genre. Den norske forfatter Bjørn Ousland beskriver på humoristisk vis et gammelkendt tema, at være"skifting", som eleverne måske kender det fra H.C.Andersens "Den grimme Ælling". Det fremgår med al tydelighed, at der er stor forskel på trolden og den "rigtige" prins i såvel skind som i sind - og derudaf kan der komme gode refleksioner og drøftelser om den virkelige verden.
Bogen findes ligeledes som klassesæt i norsk udgave med titlen "Trollprinsen". Hertil lydfil med norsk indtale. En god mulighed for at arbejde med færdigheds- og vidensmål for sprog og kultur.

Fysisk beskrivelse:
  • 44 sider

Sprog:
  • Dansk
  • Norsk (orginal)

Klassetrin:
0. til 2. klasse.
F

Anvendelsesklausul:
  • Udlånsmaterialer
    • Der kan bookes ubegrænset mange eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 30 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 210 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
  • 1 stk. i Herning
  • 1 stk. i Aarhus
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
Informationssamlingen
Herning
Dansk
Udlånssamlingen - Gennemsyn
Skønlitterære billedbøger
sk
Ousland, Bjørn
Troldeprinsen
Aarhus
Dansk
Udlånssamlingen - Gennemsyn
Skønlitterære billedbøger
sk
Ousland, Bjørn
Troldeprinsen

Udgiver: ABC
Udgivelsesår: 2013
Faust nr.: 5 084 107 3
ISBN: 9788779162211
DK5:
Oversætter: Lars Rosenquist Bech-Jessen
Pædagogisk note: Marianne Pedersen





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...