Dansk som andetsprog
For lærere
Didaktik

Findes ikke i udlånsafdelingenFindes ikke i informationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  papirbog  Nota 
Huskeseddel:
Emma




Styrk sproget, styrk læringen
sproglig udvikling og stilladsering i flersprogede klasserum

Indholdsbeskrivelse:
Om hvordan man som lærer styrker læringen for alle elever i et sammensat og multikulturelt klasserum. Med en lang række øvelser, strategier, modeller til inspiration og konkrete bud på hvordan læreren kan gøre undervisningen sprogligt og fagligt udviklende for eleverne.


Pædagogisk note:

Lotte Svane Strange Petersen
Dansk oversat og bearbejdet udgave af en klassiker inden for andetsprogsundervisningen - grundbog, idébog og inspirerende læsning.
Afsættet er, at elever med dansk som andetsprog både skal lære sprog, skal lære gennem sprog og skal lære om sprog. De skal altså ikke blot tilegne sig et nyt sprog, men også ny faglig viden via sproget - og kardinalpunktet er, at denne proces sker samtidig. Alle lærere, også faglærere, er derfor også sproglærere...
Bogen demonstrerer de mange måder, hvorpå lærere kan støtte flersprogede elever i den sproglige udvikling i fagundervisningen. Det sker i en vekselvirkning mellem teoretisk indføring, autentiske elev- og eksempler og en lang række forslag til konkrete aktiviteter og organiseringer af undervisningen, som man uafhængigt af skoleformer, elevforudsætninger, it-udstyr og indkøbsbudgetter vil kunne integrere i sin undervisning i morgen.

Materialet findes på Nota:

Supplerende materialer:

Fysisk beskrivelse:
  • 291 sider

Sprog:
  • Dansk

Klassetrin:
DA, U

Udgiver: Samfundslitteratur
Udgivelsesår: 2016
Faust nr.: 5 256 685 1
ISBN: 9788759324226
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Bearbejder: Katja Vilien
Forfatter til forord, introduktion etc.: Ruth Mulvad
Oversætter: Jacob Giese
Pædagogisk note: Lotte Svane





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...