Dansk
Fortolkning
Andre æstetiske tekster/multimodale
Billedbog
Dansk
Temaer
Drømme

UdlånsafdelingenInformationsafdelingenFindes ikke som orienteringseksemplar  0. til 2. klasse Billedbog  papirbog 
Huskeseddel:
Emma




Penge!

Indholdsbeskrivelse:
Billedbog. Drengen Frederik finder en sæk med penge, og han kan købe alt, hvad han har lyst til. Han lever det vilde liv og køber masser af legetøj, nyt stort hus - og endda en ny familie. Men det bliver alligevel ikke helt, som han havde drømt om. Og hvor kom alle pengene egentlig fra?


Pædagogisk note:

Maria Thrane
En spændende billedbog - nærmest i krimigenren.
Som vi voksne kender det fra mange kriminalromaner, starter fortællingen i to parallelle spor. I PENGE følger vi dels bogens hovedperson Frederik og dels et par bankrøvere, hvis ugerning følges i en tegneseriestribe uden ord i bogens margin. Frederiks og bankrøvernes historier flettes naturligvis sammen, som det også er tilfældet i mange gode krimier.
Ikke helt let at holde styr på for de yngste; men børn er mægtig gode til at læse billeder - så med fælles hjælp kan det blive et fantastisk undervisningsforløb, hvor eleverne snuser til en af de helt store skønlitterære genrer.

  • CFU Danmark
    Dansk: 0., 1., 2.kl.
    Dansk: 0., 1., 2.kl.

Fysisk beskrivelse:
  • 44 sider

Sprog:
  • Dansk
  • Norsk (orginal)

Klassetrin:
0. til 2. klasse.
F

Anvendelsesklausul:
  • Udlånsmaterialer
    • Der kan bookes ubegrænset mange eksemplarer af materialet.
    • Materialet kan lånes i 30 arbejdsdage.
Antal i afdelinger:
  • 179 stk. i udlånsafdelingen. Kan bookes enkeltvis.
  • 1 stk. i Herning
  • 1 stk. i Aarhus
Placering i afdelinger: Spring over navigationslinks.
Informationssamlingen
Herning
Dansk
Udlånssamlingen - Gennemsyn
Skønlitterære billedbøger
sk
Ousland, Bjørn
Aarhus
Dansk
Udlånssamlingen - Gennemsyn
Skønlitterære billedbøger
sk
Ousland, Bjørn

Udgiver: ABC
Udgivelsesår: 2013
Faust nr.: 2 989 480 9
ISBN: 9788779162006
DK5:
FUI:
Udvid FUI-katalogFUI-katalog
Oversætter: Flemming Møldrup
Pædagogisk note: Marianne Pedersen
Pædagogisk vejledning: Marianne Skovsted Pedersen





Vent venligst...
Vent venligst mens siden indlæses...